Morzsika e-vakkantásai

Én egy aranyos labrador vagyok és itt olvashatók az e- vakkantásaim. Gazdiknak és gazdi jelölteknek egyaránt szólok. És persze: ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a Gazdim. Néha ő is hozzászól.

Morzsika a Facebookon

Legfrissebb vakkantásaim

Válaszok/1. Szobatisztaságra nevelés

2008.10.27. 13:46 - Marketinges

Morzsika újra visszatért!

Kedves Olvasóim! 

A Gazdim nagyon leszúrt, hogy micsoda dolog az, hogy nem vezetem a blogot, meg még a kérdésekre sem válaszolok! Még azt is mondta, hogy ha nem vezetem rendesen, akkor átveszi tőlem. Ezt már nem hagyhattam, így most újra belelendülök.
 
Elsőként a szobatisztasággal kapcsolatos kérdésekre próbálok valami okosat reagálni.
 
Sajnos azzal kell kezdenem, hogy nem tudok mindenre bombabiztos megoldást ajánlani.
A kutyusokat szobatisztaságra lehet szoktatni, ez tény. De ettől függetlenül még okozhat gondot a bepiszkítás. Speciális esetek voltak, vannak, lesznek.
 
Csak néhány általánosság: (bocsánat, ha nagyon evidens lesz, amit írok)
  • Idős korban már nem működik túl jól a kutya záróizomzata (különösen, ha ivartalanított a kutya).
  • Ha idegen kutya jár nálunk látogatóban, akkor a távozás után – akár néhány nappal később is – a kutyánk lehet, hogy biztosítja a territóriumát. Általában vizelettel.
  • Ha furcsán kezd üríteni a kutya (többször, vagy más színűt, vagy más állagút, vagy hosszabb ideig) akkor forduljunk állatorvoshoz. Idős kutyáknál különösen.
  • Az alázatos bepisilés nem betegség, hanem viselkedési zavar. Semmiképpen se büntessük meg a kutyát, mert csak rontunk a helyzeten.
  • 10-12 óránál tovább ne várassuk a kutyát.
  • A kölyök kutya gyakrabban ürít.
  • Ha 5 hónapos korban sem szobatiszta a kutyánk (főleg egy Labrador) akkor valamit elszúrtunk.
 
A szobatisztaságra szoktatás javasolt menetét egy következő alkalommal írom le. (Bocs Zsófi, de ha jól értettem, akkor még nincs nálad a kutya)
 
Sajnos a kert tiszteletben tartására sem tudok bombabiztos megoldást.
Ha a kutya megszokta, hogy a kert az ő birodalma, akkor nehezen érti meg, hogy van ahol csak sétálhat, van ahol futkoshat és van ahol üríthet. A kutya – különösen a Labrador – nem macska. Nem egy helyre végzi a dolgát. Egy olyan kutya esetében, amelyik már „belakta” akár az ürülékével is az egész kertet, nem lesz könnyű az egy helyre szoktatás. Az biztosan nem fog menni, hogy vasárnap megtanítjuk a kutyának, és onnantól kezdve tudja. Nem. Bármilyen előrelépés csak hosszas foglalkozás után érhető el. Engem mindennap elvisz sétálni a Gazdim, és ekkor általában szoktam kaksizni is. Ezt amúgy is javaslom minden Gazdinak, (nem a kaksizást, bár azt is lehet) mert a kutya nagyon szereti, a Gazdinak is jót tesz, és az együttlét is jótékony a kutya-gazdi kapcsolatra. 
Az talán nyilvánvaló, hogy csak ürítés közben tudjuk az ürítési szokásait befolyásolni. (nem macska, hogy beléverjük az orrát!) Ehhez tudnunk kell, hogy mikor ürít. A mozgása ilyenkor elég jellegzetes, (szimatolás, körözés, púpozás). Ekkor kell szegényt elhurcolni a kívánatos helyre, és megvárni, hogy tényleg ürítsen. Ekkor nagyon meg kell dicsérni. De ezt nagyon sokszor kell tennünk.

 

 Hajrá Morzsika, hajrá Labrador

A bejegyzés trackback címe:

https://labrador.blog.hu/api/trackback/id/tr53734309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandan 2008.11.23. 20:22:38

Sziasztok!

Én is szerencsés Labi-tulaj vagyok. Imádom. Morzsi meg egyszerűen tüneményes, gratulálok hozzá! :-)

A kert "használatához" szeretnék hozzászólni. A kutyusunk kb. 2 hónapos korában került hozzánk, és össze-vissza piszkított a kertben. Egyszer összeszedtem a végtermékeket és egy helyre (kert sarkában) ástam egy nem túl mély gödröt, beletettem a végtermékeket, és betemettem. Mindeközben a kutya ott volt velem, és látta, hogy mit csinálok. Majd rámutattam, hogy itt a kutya wc. Ha hiszitek, ha nem, a kutyus azóta csak arra a helyre ürít, ha esetleg nem fér oda (pl. kerti szerszámok miatt), akkor a kerítés mellé pottyant. Még egyszer sem léptünk "aknába"... :-)

samsaratrial 2009.09.21. 17:48:01

gratula a bloghoz, nagyon okos dolgokat rogat a gazdid Morzsi! :)

Hozzáfűzném, hogy a macska sem működik nagyon máshogy, mint a kutya, tehát neki sem kell belenyomni az orrát a cuccba, hanem látványosan "átszállítani" az almos tálcába, és megmutatni neki. Ha megnézi, akkor megdicsérni, a pozitív megerősítés nála is működik.

Kert téma: 10 hetes Tibeti Terrierünk van, minden reggeli kelés és minden etetés után elsétálunk vele a kert végébe, addig ott maradunk, amíg nem végezte el a dolgát. Működik, máshova nem rak csomagot, most már önállóan is odamegy :)

scs 2009.11.22. 20:13:07

"Kedves Morzsika!

Tudnál a gazdáimnak javasolni valamit a szobatisztaság ügyében, ugyanis én állandóan az összes vizet megiszom amit elém teszenek - jószerivel -, és emiatt kb. 10 percenként bepisilek? Mit javasolsz Nekik, hogy erről leszoktassanak engem?"

- Alfie, 10 hetes labi

Hisztike 2010.08.10. 09:01:26

Sziasztok! Velünk ma éjjel nagyon extrém eset történt. :) Bogika labradorunk 2010. február 20- án született, jelenleg még nincs hat hónapos. Maximálisan szobatiszta, pedig panellakó, nagyon büszkék vagyunk rá. Éjjel felugrott hozzám az ágyba, jelezni akarván, hogy "nem várt események következnek"... és abban a pillanatban rájött a hasmenés. :) Nem kicsit terített be. :)
Ami a lényeg, és ami miatt írtam: szegény annyira szégyellte magát, hogy csak ült bánatosan és próbált beleolvadni a tapétába. Megsimogattam, megnyugtattam, azonnal levittem (miután megtisztálkodtam:)), és olyan hálásan, boldogan nézett rám, hogy minden kellemetlenség ellenére boldog voltam a látványától. Ez egy rendkívüli eset, erről ő egyáltalán nem tehetett, és miután ezt megerősítettem benne, és megértette, hogy nem haragszom, teljesen megnyugodott. Séta, takarítás után ismét nyugovóra tértünk, összegömbölyödött a lábamnál és a fejecskéjét végig rajtam nyugtatva aludt reggelig.
Intelligens és nagyon elbűvölő kutyusok a labik, szó szerint bocsánatot kért minden mozdulatával és nagyon hálás volt, amiért megértettem őt és nem szidtam le.
Akármilyen kínos volt is ez az eset, ismét közelebb kerültünk egymáshoz és erősített a bizalmán velem szemben.
:)
Reggel persze nem tudtuk röhögés nélkül megállni, de ő már ezt nem vette zokon. :)


süti beállítások módosítása