Morzsika e-vakkantásai

Én egy aranyos labrador vagyok és itt olvashatók az e- vakkantásaim. Gazdiknak és gazdi jelölteknek egyaránt szólok. És persze: ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a Gazdim. Néha ő is hozzászól.

Morzsika a Facebookon

Legfrissebb vakkantásaim

A titok

2008.12.08. 10:55 - Marketinges

Mi kell ahhoz, hogy egy labrador extra gyorsan tanuljon?

Azt ígértem, hogy elmondok egy titkot, ami felgyorsítja a labrador tanítását. Korábban már beszéltünk a következetességről, meg a társításról, mint alapvető kutya tanítási alapelvekről. A titok azonban nem ebben rejlik.

Ma már sok helyen, sok féle tanfolyamra járathatjuk a kedvencünket. Nagyon sok könyvet is olvashatunk, amik nagy többsége sok hasznos dolgot ír a Gazdik számára. A mai bejegyzés, amit rendhagyóan nem Morzsika jegyez (hanem a gazdája) egy picit másról szól. Talán már minden kutya tulajdonos elgondolkodott, hogy miért sikerül az egyik gazdinak mindent megtanítania a kedvencének, a másiknak meg miért nem. Én magam már több olyan kutyát is láttam, amelyik járt tanfolyamra, esetleg vizsgázott is, de az engedelmességnek még a szikrája is csak nehezen volt felfedezhető benne. A gazdája nem értette, hogy az ő kutyája miért más mint a szomszédé.

Egy labrador extra gyorsan képes megtanulni szinte bármit - ha ő is ezt akarja. Ha el tudjuk érni, hogy a kutya akarjon tanulni, a gyakorláskor minden ideg szálával csak a feladatra koncentráljon, ha fontos neki, hogy sikeres legyen, akkor nyert ügyünk van. De ezt hogyan érjük el?

Én tudok egy módszert. Nem tudok neki nevet adni. Határtalan szeretet és határtalan bizalom. Talán ezek a szavak írják le a legjobban. Nem, nem ment az agyamra a karácsony. Meggyőződésem, hogy annak köszönhető a Morzsi gyors tanulási képessége, hogy hihetetlenül jóban vagyunk. Ha vele foglalkozom, akkor kizárja a külvilágot, lesi minden szavamat, gesztusomat, és szinte próbálja kitalálni, hogy mit készülök mondani.

Bár a labrador elképesztően kedves, hűséges és előzőkény kutya, azért ezt a figyelmet nem adja ingyen. Én valahányszor elmegyek otthonról, vagy hazaérkezem, vagy kiviszem a szemetet, vagy lemegyek a garázsba, akkor mindig megsimogatom, megszeretgetem, megdögönyözöm. Séta közben is rendszeresen dícsérem, jutalmazom. Minden pillanatot kihasználok, hogy jelezzem felé: nagyon szeretem, és nagyon fontos számomra. Cserébe ezért, határtalan, mindent elsöprő szeretet, ragaszkodás és bizalom a jutalmam. Én vagyok számára az első és egyetlen. Szereti a feleségemet is, hallgat is rá, de egy pillanatra sem kérdéses, hogy ki a fontosabb.

Azt javaslom ezért minden labrador tulajdonosnak: minden nap, lehetőleg többször is, szeretgesse, dícsérje meg a kutyáját. Éreztesse vele, hogy mennyire a fontos a számára. Cserébe olyan hálát és engedelmességet kapunk, ami boldogabbá és könnyebbé teszi a mindennapokat.

Hajrá Morzsika, hajrá labrador 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://labrador.blog.hu/api/trackback/id/tr89810729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

johhnyka 2009.05.26. 10:52:57

szia! nagyon fain az adatlap de sztem lehetne arrol is írni hogy a kutyákat hogy tanítsuk meg arra pl: fekszik, vagy ha nyitva van a kapu ne menjen ki iesmik :D az én kutyám 1 éves és 2 hónapos szerintem még lehet tanítani sőt..

*escambron* www.allatfestmenyek.hu 2009.06.29. 13:32:32

Szia!

Jó lenne, ha az idősebb kutyusok neveléséről is lenne szó, nemcsak a kölykökröl. Sokan vesznek magukhoz 2-3-4 éves, vagy idősebb kutyusokat és szeretnék megnvelni őket, erről nagyon kevés szó esik.

Köszi: Ági


süti beállítások módosítása