Morzsika e-vakkantásai

Én egy aranyos labrador vagyok és itt olvashatók az e- vakkantásaim. Gazdiknak és gazdi jelölteknek egyaránt szólok. És persze: ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a Gazdim. Néha ő is hozzászól.

Morzsika a Facebookon

Legfrissebb vakkantásaim

Kisgyerek, kiskutya

2009.03.06. 14:09 - Marketinges

Morzsika rájött, hogy a Gazdija ugyanazokkal az elvekkel neveli őt, mint a kisfiát!

Tegnap séta közben jött szembe egy nagy termetű németjuhász. Én perzse vidáman odaszaladtam volna hozzá, de a Gazdim magához hívott. Elővett egy jutalomfalatot, és mellette kellett menjek, egészen addíg amíg a nagy kutya már messze nem járt. Utána megkaptam a falatot, a dícséretet, és a Gazdim intett, hogy mehetetek.

A másik kutya gazdája mondta is, hogy milyen jól nevelt kutya vagyok. (persze mert az ő kutyája erősen húzta a pórázt, én meg póráz nélkül mentem a Gazdim mellett)

Szóval, arra jöttem rá, hogy a Gazdim éppen úgy tereli el az én figyelmemet is, mint ahogy a kisfiával szokta.

A képen látható Bálint (Esetleg majd Kisgazdi? Nem tudom!) esetében is mindíg kitalál valamit a Gazdim, ha nem jól mennek a dolgok. Például: ha Bálint elkezdi kipakolni valamelyik szekrényt (a terasz ablakon keresztül látom, hogy nagyon szeret pakolni) akkor a Gazdim gyorsan elővesz egy labdát, vagy könyvet vagy valami más játékot. Meg Bálint azt is nagyon szereti, ha felülhet a konyhapultra. Oda szokott menni a Gazdimhoz, és vagy belefúrja a fejecskéjét a Gazdim combjába, vagy felemeli a két kis karját. (én is pont ezt a két dolgot szoktam csinálni. Szerintem tőlem láthatta) Ekkor is valami rafináltat szokott kieszelni a Gazdim, hogy Bálint lemondjon a konyhapult átrendezésére irányú elképzeléseiről.

A lényeg tehát az, hogy a Gazdim Bálinttal kapcsolatban is alkalmazza a nálam bevált módszereket. Meg láthatólag mind a kettőnket nagyon szereti. És ez a legjobb!

Hajrá Morzsika, Hajrá Labrador!

A bejegyzés trackback címe:

https://labrador.blog.hu/api/trackback/id/tr61985319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesi.ii 2009.03.15. 17:21:44

Nekünk is van egy kis Labrador kutyánk aki most van nálunk egy hete. Remélem tudtok erre a kérdésemre válaszolni, vagy segíteni: Mindig megakarja enni a macska, nyuszi, kutya ürüléket. Nem tudom, hogy miért de azt tudom, hogy nem jó a szervezetének. Légyszi segítsetek!!
Kösziii!!!!

johhnyka 2009.04.20. 16:24:09

helo! a labradoromat johhnynak hívják. 1 éves és 2 hónapos
szeretném megtanítani neki hogy fekszik de mikor tanítanám rá mindig rámugrik mit csináljak?

SanDan 2009.09.21. 11:21:37

@Mesi.ii: Szia! Biztos olvastad itt is egy későbbi bejegyzésben a témával kapcsolatos ötleteket. Nálam az vált be, hogy mikor észrevettem, hogy a Labim szaglászik egy elég komoly kupac lókakát, odarohantam, de úgy, hogy kezeimmel kapálóztam, vadul kiabáltam, és meg sem álltam egészen a kutya orráig. Ettől ő úgy megijedt (sokkterápia?), hogy azóta elég azt mondanom, hogy fúúúj, és máris mehetünk tovább.

SanDan 2009.09.21. 11:24:17

@johhnyka: Szintén saját tapasztalat, illetve egy kis segítség egy nagyon jó könyvből (101 kutyatrükk): jutalomfalat a kezedben, orra előtt felmutatod (ül a kutya), majd leengeded szépen lassan a kezedet a földig, úgy hogy a kutya végig nézze a kezedet. Elkezded húzni a földön a jutalomfalatot, és hidd el erre lefekszik, mert kell neki a kaja. Ha lefeküdt, add oda neki. Később tedd hozzá a kézjelet is. Ha ugrani akar, határozott NEM-mel állítsd meg. Sok sikert!

ee-nn 2010.10.25. 13:27:14

Sziasztok.
Nekem is van egy 3 hónapos labim. A kérdésem az lenne, hogy mire tanítsam meg először a kutyusom? Mert sok mindenről olvastam itt de mi az amivel egy ennyi idős kutyánál kezdeni lehet?
A másik kérdésem, milyen jutalom falatot adjak neki mert a fogainak még kemények ezek a velős falatkák.? Lehet neki rendes kekszet adni?
Köszi a segítséget és HAJRÁ LABRADOROK!

kosapetee 2011.04.19. 20:33:58

Hello!
Én csak érdeklődnék,van egy 8hetes labim és a tanulás nem nagyon akar menni.Keressek semleges helyet vagy itthon nagyobb koncentrációval?Válaszotokat köszönöm

Marketinges · http://labrador.blog.hu 2011.04.20. 09:52:46

@kosapetee:

A 8 hetes kutyus még nagyon fiatal. Nem sokat lehet neki megtanítani. Egy dolgot javaslok. Ha vele vagy, akkor törekedj azt, hogy rád figyeljen. Szokja meg, hogy mindig a Gazdira kell figyelnie.

Morzsi


süti beállítások módosítása