Morzsika e-vakkantásai

Én egy aranyos labrador vagyok és itt olvashatók az e- vakkantásaim. Gazdiknak és gazdi jelölteknek egyaránt szólok. És persze: ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a Gazdim. Néha ő is hozzászól.

Morzsika a Facebookon

Legfrissebb vakkantásaim

Szart eszik a kutyám!

2009.03.30. 12:18 - Marketinges

Nem valami nagy öröm, ha egy házikedvenc ürüléket eszik, vagy abban hempereg. A szomorú igazság, hogy ez Labrador esetében sem ritkaság. A probléma az, hogy ösztönös viselkedés áll a háttérben. Egy kedves olvasóm panaszolta, hogy az aranyos kutyája megeszik mindenféle állati ürüléket. Hát erről nagyon nehéz lesz leszoktatni. Mit lehet tenni?

A Labrador tenyésztése és kiválasztása során fontos szempont volt, hogy a szájával tudja cipelni a dolgokat. Ezért egy Labrador számára fontos, hogy valamit a szájába vegyen.  Ez gyakran egy darab szar lehet. A másik késztetés, az állandó táplálkozási vágy. Ha egy Labrador nem kap elegendő és megfelelő táplálékot, akkor bizonyosan pótólni fogja ürülékből, vagy hulladékból, vagy bármiből amit csak talál. Sajnos azt kell mondjam, hogy erről szinte lehetetlen leszoktatni. Persze vannak trükkök, mint az erős paprika elrejtése az idegen kajában, de nem bíztatok senkit túl nagy eredménnyel.

Érdemes azonban tisztán tartani a kertet, az udvart, hogy lehetőleg ne találkozzon túl sok ürülékkel a kedvencünk, valamint legalább azt érjük el, hogy amikor velünk van akkor ne egyen meg semmit. A "hagyd ott" vagy "pfúj" vezényszó nagyon fontos, ezért ezt mindenképpen tanítsuk meg.

  1. Adjuk fel a nyakörvet és a pórázt.
  2. Fogjuk szorosra a pórázt, tegyünk le egy falatot elé, és mondjuk, hogy "pfúj".
  3. Dobjuk el néhány lépésre a falatot és ne hagyjuk, hogy utána eredjen.
  4. Ha sikerül a lecke, vagy legalább azt érjük el, hogy már nem rángatja a pórázt, akkor dícsérjük meg.

Séta közben is figyeljük, hogy mit szimatol a kedvencünk, hogy időben beavatkozhassunk. Ha következetesek és egyértelműek vagyunk, akkor  jelenlétünkben nem fog szart enni. Talán ez is valami.

 

Hajrá Morzsika, hajrá Labrador

A bejegyzés trackback címe:

https://labrador.blog.hu/api/trackback/id/tr421034938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szuzi Q 2009.05.19. 16:24:46

Heló, én Szuzi vagyok, 3hónapos, krem szinű labrador kutyus :-) az új gazdimat Dórának hivják, nála lakom már 5 napja, ha birna a gazdim mindég velem lenne,de mivel nem bir,csinált nekem egy boxot amiben sok játék és még egy nagy teknő is van amelyben nagy örömmel pancsizok... Nagyon jó ez, hogy vannak ilyen szorgalmas emberek mint maga, és megosztják velünk tudatlan gazdikkal a tudásukat, ezért nagyon hálás vagyok. Egy bajjal fordulok magához: Szuzi minden nagy zajtól fél, jobban mondva megijed, elfut, elbújik neki biztonságos helyre és elalszik. Ez a nagy zaj a hangosabb kocsi zúgástól az ajtó becsapásáig, egészen az idegen emberekig terjed, és az a legrosszabb, hogy neki csak én nem vagyok idegen, még a páromat sem szereti, hiába próbálkozik kajával, játékokkal, nem megy.... tőle is fél. Engem viszont az első pillanattól kezdve elfogadott, és ha nem tévedek megszeretett, mert már nem egyszer nyalt engem agyonra:-) Már több helyen olvastam, hogy nem jó ha ez a kutyafaj el van hagyatva, nem törődnek róla.. Hát én minden nap reggel 8tól-4ig délután melózok, de meg engedhetem magamnak,hogy minden nap dél körül vigyek neki ki friss vizet mivel a cégben ahol dolgozom lakok. Reggel felkelek másfél órával korábban, hogy vele szaladgáljak az udvarban (mivel nem mer ki menni az utcára) Meló után meg ki engedem a boxból, adok neki kaját játszadozok vele, szóval olyan napi 3tól-6 órát is vele töltök, (ez most akkor kevés?) És az is érdekel, hogy milyen hosszúságú utat bir ki gyalog eleinte egy ilyen idős kölyök kutya? Meg még 1 kérdés, a hét végén le szeretném vinni a Tiszára, ott mire kell odafigyelni?-ezt csak azért kérdezem mert az egyik haverom labradora fél a viztől, ezt biztos valami trauma okozhatta szerintem, mint az embernél is. Szóval ha van valami a vizzel kapcsolatban amivel oda kell figyelni kérem irja le, mert én egy elégé buta gazdi vagyok:-)Kérem ne haragudjon ha terhelem ennyi szöveggel, az életem egyik nagy álma volt egy ilyen kutyus és most minden tőlem telhetőt meg szeretnék tenni, hogy majd egy nap én is aggódás nélkül tologáljam a gyermekemet a párommal és persze Szuzival.... Előre köszönöm a segitségét!!! Amint jobban belejövök a blog használásába fotókat is fogok küldeni Szuziról.

Marketinges · http://labrador.blog.hu 2009.05.20. 09:22:10

@Szuzi Q:
Kedves Dóri és Suzi!

Szerintem nem lesz semmi baj. Egy három hónapos kutya az még nagyon pici, plusz az anyától való elszakítás élménye is nagyon friss. Az jó dolog, hogy Téged nagyon elfogad, ez bőven fog kamatozni a jövőben.

Egy korábbi bejegyzésemben írtam a kiválasztásról. Remélem, hogy Suzi nem a legfélősebbek közül való.

A lényeg: ebben az időszakban az a legfontosabb, hogy bizalmi viszony alakuljon köztetek. Ha Suzi bízik a Gazdijában, akkor csodákra lesz hajlandó és képes. Más egyelőre nem fontos. Nevelni tanítani, majd ez alapján lehet. Figyelem és feltétlen bizalom. Erre törekedj.

Séta: óvatosan! minden oltást megkapott? Az oltások már védenek? Ha félős akkor nem nagyon sétáltatnám, mert jön egy nagy kutya, és az rossz élmény lesz neki.

Fürdés: szintén. Csak, ha saját maga be akar menni a Tiszába.

Nyugodj meg Dóri. Nagyon jó Gazdija vagy Suzinak, és remek lesz majd családostul is sétálni.

Egyelőre óvatosság, és szeretet.


Morzsi

Szuzi Q 2009.05.21. 15:25:28

Köszi szépen. Még nem kapta meg mindet, jövő héten is kell kapnia egyet. Rájöttem, hogy szeret a határban sétálni, tegnap mivel a kertem megett van a határ, elmentünk sétálni és nagyon nagyon vidám volt, és meglepően szótfogadó is. Kezd most már lassan felszabadulni, és úgy veszem észre, hogy megbizik bennem mert ha valamit meglát amitől fél csak akkor mer elmenni mellette ha egésszen mellé bújok, különben nagy ivben elkerüli... Csodálatos egy kutyafaj ez a Labrador:-) Üdv.

rufus79 2010.05.19. 11:14:36

sziasztok,én 2 hete vagyok gazdaja egy fekete 10 hetes kan labradornak,:-) imadom!!!sajnos problémak mar vannak,az eggyik ,hogy nem lehet ot egyedul hagyni mert sir,ugat,vonyit ha kell egész éjjel!probaltam mar kis idore egyedul hagyni hogy szokja de semmi!ha kiteszem a labamat az ajton azzonnal kezdodik és addig tart amig vissza nem megyek,akkor meg hatartalanul boldog!!!nem tudom mit tegyek,nem akar egyedul kint maradni ,nem eszik egyedul semmi!!ha van otletetek irjatok!!!koszi elore is


süti beállítások módosítása