Morzsika e-vakkantásai

Én egy aranyos labrador vagyok és itt olvashatók az e- vakkantásaim. Gazdiknak és gazdi jelölteknek egyaránt szólok. És persze: ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a Gazdim. Néha ő is hozzászól.

Morzsika a Facebookon

Legfrissebb vakkantásaim

Az engedelmességről

2007.11.29. 13:11 - Marketinges

Címkék: labrador kutyaiskola engedelmes kutya

Én egy engedelmes labrador vagyok!



Azt mondta a Gazdim, hogy ő is sokat járt iskolába, nekem is járnom kell. "Morzsi iskolában, mint kiskorában!" Oké főnök - gondoltam, tanulni nem szégyen. Menjünk. A képen éppen iskolában vagyunk. Erről mesélnék. Azért kezdtem ezt a mai vakkantgatást, mert tegnap is voltunk kutyaiskolában - ahova mellesleg nagyon szeretek járni, mert előtte jókat lehet hancúrozni a többiekkel, meg az is jó, hogy a Gazdim annyit foglalkozik velem - de eléggé elszomorít, hogy egyik másik gazdi, milyen durván bánik a kutyájával. Hallottam a Gazdimat, amikor Tamással - a kutyakiképzővel beszélgetett, és ő is azt mondta, hogy semmi értelme sincs verni a kutyákat. Talán nem meglepő, de teljesen egyetértek! Azt hiszem, hogy az én Gazdim rájött, hogy jó szóval sokkal többet lehet elérni egy labradornál. Oké, az sem árt, ha a jó szó mellé egy kis jutalom falatot is kapok, de a lényeg a jó szó. Nem kell rángatni a nyakörvünket, nem kell üvöltözni, meg ütni-verni egy labradort. A labrador jószándékú, szívesen megcsinálja amit a gazdája mond neki. Láttam egyik-másik társamat, hogy teljesen összezavarodott a kiabálástól. Megcsinálta volna amit mondtak neki, de már nem értett semmit. Ha akarja a kutya, ha szeretetből, jókedvből engedelmeskedik, akkor sokkal biztosabban működik a dolog.

Van még egy nagyon fontos dolog a labradornál. A labrador imád enni. Nekem sem lehet annyit adni, hogy elég legyen. Majd fogok vakkantgatni a táplálkozásunkról is, de most azért említem ezt, mert a labrador remekül tanítható jutalom falattal.
A Gazdim nagyon rafinált. Séta közben van hely egy, ahol két nagy kutya lakik. Én általában oda szoktam hozzájuk szaladni, amitől a tesók (inkább unokatesók) nagyon ugatnak. A Gazdim kitalálta, hogy amikor közelítünk a kutyákhoz, akkor magához hív, egy jutifalatot tart a kezében és úgy sétálunk. Akkor én nem tudok mást csinálni, mint megyek a falat után és amikor elhagyjuk a kutyusokat, akkor meg is kapom. Ekkor már nincs kedvem visszaszaladni hozzájuk. Hát valahogy így.

A Gazdi is hozzászól: Morzsika valóban jól nevelt és valóban nem kell megverni, sőt még kiabálni sem kell vele. Én az utasításokat is halkan adom ki. De az is igaz - sajnos - hogy néha "se hall se lát Dömötör" módjára viselkedik. Ha túl messze van már tőlem, és valami nagyon izgalmasat talált, vagy valami kajára lelt a földön, akkor könnyen elfelejti amit tanultunk. Persze a Morzsika még fiatal és csak 2 hónapja jár iskolába, tehát remélem tudunk még fejlődni. De addig is ilyen trükköket alkalmazok.

 

A labrador valóban könnyen motiválható, és olyan jószándékú, kedves kutya, hogy aki jó szóval nem ér el nála eredményt, annak nem is való labrador.



A bejegyzés trackback címe:

https://labrador.blog.hu/api/trackback/id/tr41246579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laposa 2010.03.12. 14:33:06

Az én kutyusom egy 10 hónapos labi szuka. Nem egy egyszerű eset... Volt, hogy utcán fogta magát, elfeküdt, és az istenért sem volt hajlandó velem jönni. Tiszta ciki volt a helyzet. Mint egy hisztis gyerek!
Javaslat hiszti kezelésére?

Marketinges · http://labrador.blog.hu 2010.03.12. 14:44:52

@laposa:

Bocs nem tudom, én még sosem hisztiztem.

Morzsi

Na jó, utána néztem:

Azt mondják, hogy pont úgy kell vele bánni mint egy hisztis gyerekkel. Nem tudomásul venni, De...
Ennek azért van határa. Sztem a teljesen ellenszegülő kutyához érdemes fojtó láncot venni és egy ilyen esetben határozottan elindulni vele. A láncot nem húzni, hanem rántani kell. Tehát nem folyamatosan húzni, hanem kisebb rántásokkal operálni.

Morzsi

Mary67 2010.06.22. 14:47:49

Sziasztok!

Van egy 11 hetese labradorom és állandóan vakarózik,ha ráadom a nyakörvet!Nem is tud figyelni miatta,mert elvonja a figyelmét!Nagyon játékos és állandoan harap meg kattogtatja az álkapcsát,miért csinálja?
Még sosem volt kutyám,minden tanácsot szívesen fogadok!!
Köszi:)


süti beállítások módosítása