Morzsika e-vakkantásai

Én egy aranyos labrador vagyok és itt olvashatók az e- vakkantásaim. Gazdiknak és gazdi jelölteknek egyaránt szólok. És persze: ez a blog nem jött volna létre, ha nincs a Gazdim. Néha ő is hozzászól.

Morzsika a Facebookon

Legfrissebb vakkantásaim

Kölyök vagy felnőtt labrador: 2.rész

2008.01.13. 20:01 - Marketinges

Előre is elnézést kérek! Én – Morzsi – 1 év és három hónaposan kerültem a Gazdimhoz. Tehát már szinte felnőtt voltam, amikor megtaláltam a végleges otthonomat. Nem kölyökként tehát, és mégis annyira szeretjük egymást a Gazdimmal, hogy nem is lehetne ennél jobb! Ebből adódóan én kissé elfogult vagyok, és azt mondom, bátran lehet felnőtt kutyával kezdeni egy gazdinak a kutyás pályafutását. Labrador esetében biztosan!

Milyen érvek szólnak egy felnőtt labrador mellett?

Egy kifejlett Labrador már nem igényel annyi törődést, amennyit egy kölyök. Már megtanulta, hogy miképp foglalja el magát. Ha jó környezetből érkezett, akkor annyit már biztosan megtanult, hogy figyeljen az emberre, ne kártékonykodjon, és ne szökjön el, ha fél napig egyedül van. A szobatisztaság is elvárható már, ami lakásban tartott Labrador esetében nagy előny!

Az is nagy előny, hogy a kutya már túl van az első egy év oltásain, és a fertőző betegségek szempontjából sem kell rá fokozottan vigyázni.

Akinek nincs ideje az új jövevény első egy hónapjában folyamatosan törődni a kutyájával, annak mindenképp érdemes elgondolkodnia a felnőtt kutya keresésen. Kezdőknek is megszívlelendő ez a lehetőség, mert ha még sosem volt kutyájuk, akkor esetleg túl nehéznek érzik az első néhány hónapot.

Az természetesen tény, hogy egy kifejlett kutya hozhat magával olyan „tudást” is, amire nem nagyon vágyunk. Ha rosszul bántak vele, akkor lehet agresszív, vagy ijedős – bár a Labrador nagyon egészséges lelkű kutya és ritkán válik agresszívvé. Az is lehet, hogy hozzászokott a csavargáshoz. Ekkor lehet, hogy sok energiánk megy majd el ezek korrigálására, esetleg szakembert is igénybe kell vennünk.

Egy jó tanács: szánalomból ne vegyünk magunkhoz kutyát! Ha azért adnak túl egy Labradoron mert nem bírnak vele, akkor valószínűleg nekünk sem lesz túl sok örömünk benne.

Szólnom kell a talált kutyusokról is. Mindenki figyelmébe ajánlom a retriever mentőket. Ha valaki ingyen szeretne Labradort és még jót is akar tenni, akkor feltétlen vegye fel velük a kapcsolatot. Nem árulnak zsákbamacskát (zsákbakutyát), részletes felvilágosítást adnak a kutyusaikról, és egy Labrador csak jó választás lehet.

Hajrá Morzsika

Hajrá Labradorok!

A bejegyzés trackback címe:

https://labrador.blog.hu/api/trackback/id/tr63296001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fehér Laci 2008.05.09. 10:21:05

Én szeretnék egy Labradort,sajnos nekünk nem telik 30-40 ezer forintos kiadásra,de szívesen befogadnánk egy barátságos nem túl idős családtagot.
2 kis gyerek mellé szerintünk a legjobb megoldás lenne.

Kővágó Zsófia smiley 2008.10.08. 11:11:18

Én azt szeretném kérdeznni, hogy adnak hozájuk törzskönyvet is? mert az mongyuk jó lenne. :)

magdyca 2009.12.13. 18:12:01

Nekem a kutyusom Buksi
Nagyon szeretem és 2 hónaposan került hozzánk én 9 éves vagyok ő 2 éves 4 hónapos nagyon nagyon szeretem és nagyon okos is! De néha nagyon szeleburdi!
De vagy 100-szor megmentett! Nagyon nagyon aranyos és szerintem az a legszebb kutya a világon!


süti beállítások módosítása